söndag 24 november 2013

En söndag i november

Natten till idag var det storebrors tur att om och om igen kräkas. Känns som om jag varit mer vaken än sovit. Vi trodde redan att han fått sin dos av magsjuka tidigare i veckan.
Men tydligen inte.

Så medans far och son tillbringade dagen liggandes i sängen sovandes och/eller tittandes på film så passade jag och lillebror på att baka.
Saffransbutterkaka, hallongrottor och totalt misslyckade chokladkakor som snabbt åkte ned i papperskorgen.

Efter en heldag inomhus längtade både jag och benen ut. 5 snabba km innan middagen.
Alltså att börja träna precis när man kliver utanför dörren, att kunna bestämma sträckan efter hur kroppen känns, det är lyx.

Nu håller jag timmarna för att ingen mer i familjen drabbas av magsjuka.

11 kommentarer:

  1. Duktig du har varit! Trist att chokladkakorna misslyckades! Hoppas du slipper kräksjukan, brrr!

    Såg att du har köpt den fina svartvita randiga klänningen på Lindex! Blev själv lite sugen på den.

    Kram fina du! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin, fick även tips om att den fanns i svart.
      Kram

      Radera
  2. Nej inte en omgång till... Stackarn! Förstår att man behöver lämna sjukstugan för en stund! Hallongrottorna såg goda ut, saffran är jag inte så förtjust i men den kan man ju skippa i för övrigt goda recept :-)
    Hoppas du slipper magsjukan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Åh saffransbutterkaka så gott! :) jag åt mammas saffransbullar igår och det är så ljuvligt! :)

    Fy för kräksjukan :( hoppas det har gett med sig nu!

    SvaraRadera
  4. Oj! Hoppas att ni inte drabbas mer nu! Det där ser riktigt gott ut, BTW :-)

    SvaraRadera
  5. Ooo...Det luktar nybakat <3
    Hoppas du slipper sjukan/Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, nej skickar över en stor kram/Diana

    SvaraRadera
  7. Fy för magsjuka, hoppas övriga i familjen klarar sig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Kan tipsa dig om en god vardags kaka "julig" syltkaka fast med saffran.

    Saffransgrottor
    Ingredienser
    1 pkt saffran
    1 tsk hett vatten
    200 g Arla® Svenskt Smör , rumsvarmt
    1 dl strösocker
    4 dl vetemjöl
    1⁄2 dl potatismjöl
    1 tsk bakpulver
    1 msk vaniljsocker
    1 dl sylt , t ex aprikos eller hjortron
    Gör så här:
    Blanda saffran och vatten i en bunke. Till- sätt smör och socker och vispa luftigt. Blanda vetemjöl, potatismjöl, bakpulver och vaniljsocker. Arbeta in det i smörblandningen till en smidig deg. Forma till en längd och låt vila i ca 15 min. Sätt ugnen på 175°. Dela längden i 25 bitar och rulla till runda kulor. Lägg dem i småbrödsformar och gör en fördjupning i mitten. Klicka i sylt. Grädda i mitten av ugnen 12–15 min. Låt svalna

    SvaraRadera
  9. Åh vad tråkigt med magsjuka! Hoppas de kryar på sig snabbt och att du klarar dig. Jag går och bävar inför när lappen om magsjuka ska komma upp på förskolan.... Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...