tisdag 6 december 2011

Ny favorit.

Äntligen har den Isländska yoghurten Skyr kommit till Linköping. Jag har varit supernyfiken över hur den smakar och nu vet jag. Jag hade HÖGA förväntningar på den och blev ganska så besviken när jag provade blåbärs smaken, ingen jag kommer köpa igen. Men skam den som ger sig, jag hade bestämt mig redan innan för att testa alla smaker. Jordgubbs smaken var helt ok och den kan jag absolut äta igen, men jag har precis mumsat i mig vanilj och jag vill bara ha mer, helt klart godkänd. Kändes som om det var alldeles för lite till skillnad från de två föregående då jag har varit nöjd när jag ätit upp innehållet. Ett mellanmål som jag absolut kan rekommendera, före eller efter träning.

En lite fundering kring placering i butik, det var ren tur att jag såg att den stod på hyllan, relativt dyr jämfört med produkterna som stod bredvid. Vilket var söt yoghurt, min rädsla är att man kanske köper skyr till barnen som är vana vid söta sliskiga yoghurt och dömer ut produkten totalt…Jag hoppas jag har fel för jag vill mumsa vanilj så länge det bara går.

3 kommentarer:

  1. Måste jag med testa, vanilj brukar ja vara en favorit för mig.....

    SvaraRadera
  2. Både jag och Alma gillar vaniljsmaken. Det trista är ju priset.

    SvaraRadera
  3. kan bara hålla med, lite för dyr.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...