söndag 11 december 2011

Inte bara guld och gröna skogar….

Får man eller rättare sagt ska man skriva på bloggen när man är arg, ledsen, besviken?!?! Känns som de flesta bloggare mestadels är på topp eller väljer att skriva när de är på topp. Och jag vet ju själv att jag slutar läsa så fort någon gnäller, jag vill ju inspireras och inspirera!
Men idag ska jag göra ett undantag, för det rinner tyvärr inte av mig som det annars brukar göra och jag blir inte ofta arg.
Ibland upplever jag att bor man inte i Stockholm så räknas man inte i vissa sammanhang, vilket är JÄTTE tråkigt. Jag brukar för det mesta bara kunna skaka av mig saker när det inte går min väg eller ge mig ut på ett träningspass för att få ur mig den trista energin och boosta mig själv med massa nya krafter. Men ibland går det visst inte, efter ett negativt besked som jag hade hoppats så mycket på gick luften ur mig. Efter att ha gnäll lite till min man och inte fått den respons jag velat där heller satte jag mig på spinning cykeln, TVÅ minuter…HALLÅ båda barnen sover och jag har all tid i världen men det gick bara inte, kände mig ur löjlig sittandes där och irritationen bara växte. Lite body balance då, för att lugna ned mig? Nej stod inte ens ut en hel låt av svepande med armarna utan blev bara mer och mer frustrerad eller kanske snarare ledsen i själen, eller just som jag skrev ALL luft lust gick ur mig och hemma träning var inte det jag behövde just då!
Vad gör du för att bli av med din frustration?

4 kommentarer:

  1. Box eller combat klasser brukar hjälpa mig.
    //Sofia

    SvaraRadera
  2. Lyssna på rejält med bra musik och bara va......

    SvaraRadera
  3. Det beror på omfattningen och orsaken. Jag städar rackarns effektivt när jag är sur. Träna funkar oxå eller ännu bättre instruera för då tvingas jag fokusera utanför mig själv. Men det är som sagt avhängt på vad som ligger bakom. Är frustrationen egentligen besvikelse och ledsenhet så funkar inte de ovanstående grejerna. Då vill jag först i allafall få släppa kontrollen och låta tårarna rinna. Ibland är gråt förlösande på något sätt. Tråkigt att du fick trista besked. Ta hand om dig

    SvaraRadera
  4. Tack för bra förslag! En natt med bra sömn hjälpte också =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...