fredag 23 maj 2014

Kärlek på en fredag

När vi hämtade barnen på dagis frågade en av tjejerna om hon fick följa med hem och leka med äldsta sonen.
Självklart gick det bra.

Hon tar då tag i sonens hand och så säger hon A's mamma vet du vem jag är kär i?

Hmmm låt mig tänka, nej svarade jag såklart.

Högt och tydligt förklarar hon att hon är kär i min son. 5 år gammal, hur sött?

Sonen gick bredvid och såg ut att tycka det var det mest självklara i hela världen.

När jag senare på kvällen frågade om han var kär i tjejen, tittade han frågande på mig och svarade - nej mamma, jag är kär i dig.

Mamma hjärtat smälte för andra gången idag.


6 kommentarer:

  1. Men så sött! Älskade ungar... önskar att de alltid får vara så där helt oförstörda!

    Det värmer! Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Sötnosar! Tänk så lätt och självklart!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Förstår att mammahjärtat smälter. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Mmmmm.....söner är allt söner. Fick höra från en person en ggn att - pojkars första stora "kärlek" är ofta mamman.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...