onsdag 26 januari 2011

Träning på arbetstid

Idag var det dags för lunchträning, Booty och Core. Så roligt att det är så mycket människor som kommer på lunch klasser. Jag blir så imponerad av att man prioriterar sin hälsa. Och så pigg man blir efteråt, massa kraft till eftermiddagens arbete. Vilken skillnad det är från att gå från möte till möte och däremellan landa några minuter vid datorn. Orken och energin brukar räcka precis till lunch men nu efter lunch klassen orkar jag hela eftermiddagen och är super pigg. Tänk om fler arbetsgivare skulle förstå nyttan och vinsten med att låta sin personal få röra på sig under arbetstid och inte ”bara” tycka att det räcker med friskvårdspeng. Jag tror att många skulle orka och prestera betydlig bättre, även bli effektivare under arbetsdagen. Undra om eller när majoriteten av svenska företag kommer dit någon gång? Jag hoppas verkligen det. Någon smart högt uppsatt person bör väl snart se vinsten med det hela, och se till att det sker en förändring i inställningen kring träning på arbetstid i stället för att bara se det som en kostnad. Eller hoppas jag på för mycket? Jag vet i alla fall hur jag skulle göra om jag hade en ledande position. Två timmars träning i veckan på arbetstid samt friskvårdspeng.
Alltid lika avkopplande med vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...