onsdag 24 juli 2013

Ditt bästa smultronställen ?

Tanken var att vila helt från träning, men när mannens väckarklocka gick i gång på full volym i morse och jag verkar ha varit den enda som inte kunde somna om, ja då bestämde jag mig för att ge mig ut på en runda.
Om gårdagen var lugn så sprang jag 4 min snabbare i morse, helt ok för morgon träning. 
Och aldrig smakar väl frukost så gott som efter träning?

Så till smultronställen, jag befinner mig på Öland ( Ekerums golf & spa) och behöver ditt tips på mysiga, fik, gårdsbutiker you name it, som är värt ett besök, här på Öland.






16 kommentarer:

  1. Så härligt att starta dagen på de viset. Håller med, frukost är ju så gott efter träningen. Underbara bilder! kramar

    SvaraRadera
  2. Gillar du keramik? I så fall är Paradisverkstan i Färjestaden ett tips!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fräsch du ser ut! Vet inte om du läste om våra mäns överraskningsresa på min blogg men den var gick delvis till Öland! Har aldrig varit där tidigare så vi besökte Solliden o Borgholm Slottsruin en snabbvisit för sen bar det vidare ;)! Ha det så härligt fina! Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Ställer ni väckarklockan på semestern?? :-O ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, var nog någon av barnen som vridit upp volymen ;0)

      Radera
  5. Söderköpings glass café

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju mysigt, men lite för långt från Öland ;0)

      Radera
    2. ah ok.
      Men då vet jag några riktigt bra! Kommer nerifrån Kalmar trakterna, så Öland känner man till.
      Här kommer mina tips:
      Lammet&grisen = http://www.lammet.nu/default.asp?p=oland&subs=1&s=oland
      Evas kroppkaksbod (norr om Borgholm) (Salomonstorp) Kroppskakor med kärlek.
      Eller kroppkaksboden i centrala Borgholm.
      Ligger på Storgatan.
      Källa glassgård på Öland (Ölands mest besökta utflyktmål) - http://www.kallaglassgard.se/

      Radera
  6. Frukost smakar gott både innan och efter, kör aldrig någon träning på tom mage...
    Ni som är kostrådgivare dessutom, :) lite smått fundersam där till själva grejen med att käka efter träningen på morgonen..när kroppen varit utan näring en hel natt...
    aja, men vi kör ju alla olika som sagt..

    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag vet har jag aldrig skrivit att jag springer på tom mage? Äter Alltid innan jag tränar på morgonen och efter ;0)

      Radera
  7. Om ni vill göra en utflykt så är Äleklinta (utsikt) fint norr om Köpingsvik.
    Eller Gårdby trädgårdskafe på östra sidan eller Kapellagården (trädgård) söder om Färjestaden.
    Hoppas ni har det bra på Öland. ;) Stefan

    SvaraRadera
  8. Morgonträning - åh vad du är duktig. Kram.

    SvaraRadera
  9. Det går att lyssna på i efterhand, det gör jag :D på sveriges radio. jag har laddat ner appen :D
    Ha en fin dag!kram

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med morgonträning!

    SvaraRadera
  11. Härligt med morgonträning, bland det bästa! :)

    Öland är vackert! Många bra tips du fått! alvaret är fint! Vi ska ju cykla över ölandsbron under ironman och cykla en sträcka på öland! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...