fredag 29 mars 2013

Långfredagen

Dagen har gått i ett och så väldans låååång vet jag inte om den varit.
Som vanligt vaknade barnen tidigt och då är det inte så mycket annat att välja på än att gå upp.
Jag satte genast igång och bakade påsk tårta som skulle serveras till dagens gäster.
Sedan blev det en tur till gymmet och instruera ett spinning pass.
Snabbt hem igen för att fixa med all mat till gästerna skulle komma.
Tack till svärmor som hjälpte till både med mat och barn. ( vet inte vad vi skulle göra utan henne).

När alla var mätta och belåtna, barnen trötta och vi vuxna nöjda, kunde jag äntligen slappna av.

Nu har jag precis förberett morgondagens äggjakt. Ett varsitt ägg på varje våningsplan med presenter och eller gidis i samt en ny karta i varje ägg som leder till nästa gömställe.
( tror nog jag tycker att det är lika kul som barnen, men så älskar jag ju presenter och överraskningar också).

Hur har du tillbringat din långfredag?


16 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé med kartor till äggen :).

    Här tillbringade vi dagen i slalombacken och så fick jag till lite hemmaträning :).

    Hoppas att du får en bra fortsättning på påskhelgen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt uppskattat 05.55 gick hela familjen på äggjakt.
      Kram

      Radera
  2. Vi hade äggjakten igår. Vi brukar ha kartor men i år körde vi varmt och kallt:) Ha en fin påskafton! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen uppskattat.
      Tack det samma kram

      Radera
  3. Den där tårtan ser ju himmelskt god ut!

    Glad påskafton! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ser godare ut än vad den var;0)
      Tack det samma

      Radera
  4. Men mums, här ska bakas tårta snart stor kram Diana

    SvaraRadera
  5. Ingen äggjakt nu när killarna blivit stora, tyvärr för det var så himla mysigt. Den där tårtan ser syndigt god ut, mums. Önskar dig enriktigt Glad Påsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma, den ser godare ut än vad den var tyvärr...
      Kram

      Radera
  6. Vilken fin fredag! Tårtan ser supergod ut :D Jag tränade lite och på kvällen kom en vän hit så vi åt gottigheter och kikade på TV :P
    Skönt att du oxå ska träna lite idag :P Glad Påsk! kram kram

    SvaraRadera
  7. äter god påskmat hela helgen lång..
    Mumms!

    SvaraRadera
  8. Mmmm tårtan ser riktigt god ut!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att den vore så god som den ser ut. Första gången jag bakar den och jag kommer inte göra det igen.
      Kram

      Radera
  9. Låter ändå väldigt mysigt ;)
    Vi har inte riktigt kommit in i tiden ännu. Vi tvättade halva dagen och åt våfflor hos syrran resten. Påsk får vi helt enkelt fira nästa år.

    Trist när inte tårtan blir lika god som man tror.....

    Kramar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...