söndag 1 april 2012

Backintervaller



Idag var det äntligen dags för intervaller, jag fick med mig hela familjen och lurade äldsta sonen att följa med mig upp och ned för backen… gick sådär kan jag väl villigt erkänna. När det visade sig att jag var snabbare bröt han ihop totalt, så det var bara att springa ned och hämta honom för att vi skulle kunna jogga tillsammans uppför. Sådär effektivt för min del men efter några varv var han nöjd och jag kunde fortsätta i mitt tempo, utan sonen i släptåg. Trött son och nöjd mamma!

31 kommentarer:

  1. Härligt!
    Tips på backe är nere vid ån (er sida). Det finns en pulkabacke och ca hundra meter från den en jäkla lång backe med trappor du kan ränna lite i! Garanterat jobbigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den måste jag leta upp, perfekt! Tack för tipset.

      Radera
  2. Det låter som ett DRÖMPASS för mig! Jag vill OCKSÅ träna med hela familjen, tänker mig att barnen ska springa eller kanske cykla med sådär om ett par år.

    Och sjysst backe, ser ut som att du måste fått rejäl träning för ben och rumpa idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också få med mig sönerna ut i spåret om några år. Den ser lite brantare ut på nedre bilden än vad den är, men helt klart ok!

      Radera
  3. Äh, barn behöver lära sig tidigt att livet är tufft... Haha! ;-))

    SvaraRadera
  4. Vilken bra backe ... har inte lyckats hitta någon jättebra! Har ju iof löpvila nu men sen tänkta jag satsa lite på intervaller (fast jag hatar det eg - så jobbigt ...)
    Ja, jag tycker Carolines DVD:er är ganska ok .. sådär som ett alternativ när man inte har lust att gå till gymmet.
    Hon är duktig och lite pepp .. & 17 minuter har man alltid .. (x 2 som idag då).
    = )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste helt klart testa dem, 17 min har man ju alltid.

      Radera
  5. Bra sätt att trötta ut de små :)

    SvaraRadera
  6. Heja er! :) För mig och döttrarna blev det en promenad i kyla och blåst i förmiddags. Kinderna blev så där härligt rosiga och vi fick en riktigt mysig stund tillsammans. :)

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt kallt och blåsigt här också, vad hände med vår värmen?

      Radera
  7. Helt rätt att barne får vara med och se vad mamma tycker om att göra! Barnen tar ju efter det vi gör och det är klart att vi vill ha barn som älskar att röra på sig och ser det som en naturlig del av livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, och kul tyckte han att det var tills jag sprang ifrån =)

      Radera
  8. Barn gör ju som vi vuxna - det var ett riktigt bra påhitt att springa backintervaller tycker jag. Det ska börjas i tid osv...

    SvaraRadera
  9. Den godisaffären var helt enorm. Passar alla med de olika sorterna :)
    Härligt med intervaller. Försöker få med mig några i veckan men de ser inte ljust ut :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får med dig några i alla fall!

      Radera
  10. GRYMT! Tyvärr är Shanghai en platt stad så kan inte köra några för tillfället:)

    SvaraRadera
  11. Fin bild på er. Han sov säkert gott sen på natten. :)

    SvaraRadera
  12. Härligt! Jag har hittat den perfekta backen för intervaller när jag får köra igång och träna igen!!!

    SvaraRadera
  13. Härligt att kunna köra lite ihop...iaf en liten del:).
    Idag lite snö här...uch:).
    Kram

    SvaraRadera
  14. härligt att ha hela familjen med på intervallpasset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det, och kommer absolut bli fler gånger.

      Radera
  15. Härligt! Bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  16. Vad härligt det låter att ni var ute och rörde på er hela familjen! Perfekt sätt att umgås på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var supermysigt, blir absolut fler gånger.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...