måndag 29 juni 2015

Kroppen är fantastisk

Efter i morgon kväll får jag semester på riktigt, då har jag levererat sista releasen av ny koreografi på gymmet.

Tyckte det var aningen märkligt när jag kände en uns av söndags ångest inför måndag och jobb. Märkligt för att jag aldrig brukar ha ångest för att gå till jobbet och ännu märkligare med tanke på att jag faktiskt har semester...

Men så insåg jag att det var det här med nötning av koreografi, som jag på ett eller annat sätt kommer tillbaka till och som kommer vara den bidragande orsaken till att jag slutar instruera. Men tills dess lär det dröja.

Alltså kroppen, jag blir alldeles förundrad och ödmjuk över vad den ställer upp på. 19 km löpning igår och utan någon träningsvärk instruerade jag först Body Pump och sedan en cykel klass på gymmet. Njöt till fullo och är mycket tacksam att jag får hålla på.

Ska belöna kroppen med lite vila och yoga på onsdag.


5 kommentarer:

  1. Jag är så jäkla imponerad av personer som du! Måste vara en underbar känsla att få vara så vältränad...

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Ja,kroppen får stå ut med en heldel & du imponerar kan jag säga ...
    Ha det gott ♡ ...

    /Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det härligt när man både är så i balans med kroppen och så vältränad ☺
    Jag är själv förundrad över att min kropp "tillåter" mig att träna som jag gör, samtidigt får jag och min kropp så mycket tillbaka av träningen.
    Det ska bli väldigt intressant att läsa mer om dig på din blogg.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...