måndag 14 januari 2013

Yoga

Igår kväll hoppade jag in och vickade på ett yoga pass! Det var år sedan jag instruerade yoga och i alla fall funkar jag som så att jag måste ha kört några yoga klasser innan jag kommer in i någon form av yoga flow och innan jag känner mig helt bekväm i att instruera yoga!
Som alltid är det en fantastisk skön känsla som infinner sig i kroppen efter en yoga klass och som alltid lovar jag mig själv att jag måste göra det snart igen.

Läste förresten i någon av kvällstidningarna för ett tag sedan, där kända träningsprofiler fått frågan om vilka träningstrender de trodde på för 2013. De flesta svenska tränarna svarade crossfit. De som jobbade i USA svarade yoga, då behovet av alla skador som kommit från de tidigare så populära crossfitklasserna nu sökte sig till mer uppbyggande/stärkande träning.

Spännande!

13 kommentarer:

  1. Ja visst är det underbart, bara man tar sig dit. ; )

    SvaraRadera
  2. Borde vara perfekt för mig då som gillar båda! ;) Utövar crossfit på mitt egna sätt & går på yoga för att coola ner.
    Och visst ligger det något i det.
    Visst är det en härlig känsla efter ett skönt yogapass ..
    :)

    SvaraRadera
  3. Spännande! Jag borde ge min kropp ett yogapass i veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle förmodligen få ännu bättre resultat då!

      Radera
  4. Jaha är crossfit redan klart i USA, och man får laga sig efter skadorna? Attans, crossfit och den typen av träning är ju annars kul! Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte alla blir skadade ;0) så kör du!
      Kram

      Radera
  5. Jag önskar jag lärde mig yoga, hade behövt de. Jag tror nog oxå mer på yoga. Heja Lisa! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju underbart när man väl kör en klass.

      Radera
  6. Spännande med Yoga. Ska prova för första gången, idag tisdag=)
    Hoppas att lillkillen mår bra, tänkte på såret.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande hoppas du gillar det. Yes han mår bättre!
      Kram

      Radera
  7. Yoga is the shit! Det är nästan min höjdpunkt på veckan. Visste inte att du instruerat det, kul! Vilken utbildning har du gått?
    Hoppas verkligen att din lille mår bättre. Usch och fy!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gått någon utbildning för typ 100 år sedan som jag knappt kommer ihåg vad den hette. En utländsk kvinna kom och utbildade några inom world class, sedan har jag gått world class egna vidare utbildningar steg 1 och 2.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...